onsdag 27. desember 2017

Eplekjekke grytekluter


Disse gryteklutene har jeg sydd til min svigerdatter Hilde og svogeren Dag Helge. Har brukt en av farens avlagte skjorter i midten. Trådendene til bladnervene er finest å feste for hånd. 
Mønsteret har jeg kjøpt av Timotei.


I år har jeg sydd flere julegaver. Det er mye koseligere å gi bort noe jeg har laget, enn å bare kjøpe noe. Disse som nesten er like, har jeg sydd til broren min Torbjørn og samboeren Anita.


Grytekluten måler ferdig 21 cm bred og 23 cm høy. Inni har jeg brukt 1 lag termovatt og tynn volumvliselin. Akkurat passe tykt.


Som vanlig har jeg koselig selskap av Dotten når jeg syr.


Kanskje ikke så rart Dotten liker symaskinen .. :) Her er hun ca 8-10 uker, tror jeg.


Ha en god dag! :)
post signature

6 kommentarer:

  1. Nii vahvad pajalapid. Ja milline armas kiisu.

    SvarSlett
  2. Så koselige grytekluter! Fint med grønne farger på eplet. og så gøy for mottakeren å finne stoffer fra klær en kjenner igjen. Det ser ut som Dotten også koser seg med syhobbyen. Den skal tidlig krøkes.... ,sies det. :-D

    SvarSlett
  3. Kjempefine grytekluter i herlig grønnfarge. Hjemmelaga gaver er best :)

    SvarSlett
  4. Så fine grytekluter, ser goe ut🙂 ha ei trivelig romjul videre🌨⛄❄

    SvarSlett
  5. Hi Lisa I love your pot holders they are so colourful,you are very clever,I am also your newest follower,well done my friend 💋

    SvarSlett
  6. Nyyyyydelige eple grytekluter!! Koselig innlegg og søte bilder !! <3 :D
    Cathrin

    SvarSlett