lørdag 4. mars 2017

Flere truseinnlegg


En rosebue kan brukes til så mangt .. :D


Håper å inspirerer andre til å sy slike. Utrolig behagelige å bruke, og de sparer miljøet. Truseinnleggene kan selvfølgelig vaskes med håndklær og kluter på 60 grader.



Baksiden


Dette fine dynetrekket kjøpte jeg i en bruktbutikk for lenge siden, og nå fikk jeg bruk for det. Veldig praktisk at det er lyst på den andre siden. Det var til og med tynne striper, slik at jeg kunne legge malen rett på i forhold til mønsteret.  Det første innlegget mitt :)  om truseinnlegg, ser du her.


Her har jeg klippet ut to lag. Blomstene fikk jeg på valentinsdagen.


Klipper ut en bit i myk bomullsvatt. Du kan også bruke flere lag flanell.


Og legger biten av flanellstoffet oppå. Når det blir slitt etter hvert, kan du jo bare sy et nytt lag flanell oppå. Flanellstoffet har en gang vært en dobbelt dynetrekk.

Lengde: 24 cm     Bredde: 17 cm (der trykknappene er)

Sy først sikksakk rundt biten på midten, tråkle gjerne først. Sy deretter sikksakk på hver "vinge". Så enkelt! :) Trykknapper på undersiden holder innlegget på plass.


Ha en fin dag! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. For et trusete og nydelig innlegg:) :D !! Veldig fine og lyse bilder og så gjennomført innlegg:) De er helt klart de søteste men også de klokeste truseinnleggende som finnes, da veldig bra for miljøet!:) Stolt av deg som lager disse og reklamerer for en mer miljø vennlig verden mammaen min:) :) masse klemmer fra en stolt datter:D

    SvarSlett
  2. Sås flotte! Imponert over dette tiltaket for å spare miljøet. Ja, her skulle vi fulgt etter. :-)

    SvarSlett