onsdag 25. januar 2017

En frisk og fargeglad toalettveske ..


.. så nå er det bare å dra til syden, Stine .. :) 

Hadde håpet på sol og blå himmel til fotograferingen i dag, men det var i hvert fall oppholdsvær. :)

Jeg fikk bestilling på en toalettveske av min gode kollega.. Hun er en frisk, tøff og sprudlende dame. Hun sa jeg skulle bestemme alt når det gjaldt utseende. Jeg så på en del bilder av henne på facebook, og fikk noen idèer. Dette er nok den mest utfordrende toalettvesken jeg har laget. Broren min, Ragnvald, hjalp meg med å tegne. Forsiden var vanskeligst, så for første gang lagde jeg ferdig baksiden først.

Toalettvesken er sydd av en mørkeblå dongeribukse. Jeg sydde rosa stikninger da jeg skjøtet stoffene, sydde også med rosa oppå noen stikninger som var der fra før. 
Toalettvesken måler ca 33,5 x 23 cm, og dybde ca 12 cm.

Da jeg begynte å sy vesken for et par måneder siden (måtte ta meg noen lange tenkepauser inni mellom), hadde Stine kort og lyst hår i hvert fall .. og siden hun liker å dra til syden, tenkte jeg et glass med strawberry daicuiri måtte være noe. :)


Synes det ble fint med forskjellige prikkete stoffer. På den ene siden har den 4 like store lommer, og på den andre siden en glidelåslomme med en lomme bak.


 Når vesken er åpen,  matcher det blå fòret solbrillene på forsiden.


Og fra baksiden ble det fint med grønt på glidelåslommen inni, til det grønne på glasset.


En litt slitt lomme bakpå pyntet med prikkete stoff.

Vil du sy en toalettveske, har jeg laget en detaljert veiledning, se målene nederst i innlegget her.

Tusen takk for alle koselige kommentarer! :)

Ha en fin dag! :)
post signature

19 kommentarer:

  1. Jag gillar toalettväskan som Du sytt till Din väninna.
    Och de olika prickiga tygerna inuti var tufft, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Den ble kjempelekker kjære storesøster :). Du kan trygd være stolt av den

    SvarSlett
  3. Jeg er så fornøyd. Du er superflink :O) Den skal få være med mange fine steder. Tusen tusen takk !!!!!!!!

    SvarSlett
  4. Så tøff, og tilpassa mottakeren. Gøy å se :

    SvarSlett
  5. Hvor er det en superfin, gode detaljer og meget personlig toilettaske.
    God dag til dig.
    Kh Lisbeth

    SvarSlett
  6. Wow!!!! Sykt stilig sminkepung mamma! Fikk litt sjokk da jeg først så den :P Skikkelig kult designe! Så kult med den blonde damen på forsiden med solbrillene og rosa leppene!!! Og med den rosa jordbærdrinken!! Var så fint til det prikkete mønsteret du har brukt også :) Og superstilig foret med så mange detaljer!! Og haha fantastisk at hun sa at du skulle bestemme alt og det ble et slikt resultat, hun må nok ha blitt veldig overrassket da så annerledes enn andre vesker du har sydd:D Så flink du og Ragnvald var med tegningene, så jo sykt bra ut trodde først du hadde kanskje klippet det ut fra et annet sted fordi det så så proft ut :D <3 Wow ser det snør i Norge nå ja :) <3 Jeg har hatt sykt mye å gjøre på jobben og har vært syk denne uken (er noe som går på jobben nå så ble nok smittet da Ronny ble smittet av meg igjen) Føler meg litt bedre i dag :) <3 Masse klemmer sendes til en super flink mamma som jeg er så glad i, superstolt av deg nydelige <3 :)

    SvarSlett
  7. Så herlig toalettmappe med flotte detaljer :-D

    SvarSlett
  8. Veldig fin toalettveske du har sydd! Du er så flink å lage mange fine detaljer og kjekt for mottaker at den er sydd spesielt til henne. :-)

    SvarSlett