torsdag 24. november 2016

Toalettveske til en liten prinsesse


Jeg fikk en utfordring av min gode kollega Anne C. Hun ønsket en toalettveske i julegave til sin lille datter. Fargen skulle være gammelrosa og gjerne i lin. Jeg fikk to små bukser som datteren hadde vokst fra, og en nydelig blonde. Blonden var etter oldemoren til Ella. Datteren er oppkalt etter henne.
Jeg dro på Stoff og Stil og kjøpte en halvmeter av to forskjellige rosa linstoffer. Da jeg kom hjem så jeg at det ene stoffet var for knall rosa og det andre for blekt. Jeg kom på at jeg hadde et putetrekk i et stoff som likner på lin, liggende i skapet. Denne fargen likte jeg og det passet godt. :)


Her ser du de to plaggene og blonden som jeg fikk. Plasseringen av pynten på forsiden brukte jeg en del tid på.  Blonden skulle jeg i hvert fall bruke litt av, men fant ut den ble veldig fin rundt hele, nedenfor lukkekanten.


Disse lommene ble fine på baksiden av toalettvesken. Klippet de ut med stoffet under,  et par cm høyere enn lomma, som jeg brettet inn og sydde en søm helt ut i kanten. 


Navnet er brodert med 2 tråder moulinegarn og hjertene er brodert med 1 tråd. 


Her ser du baklommene jeg plasserte på baksiden. Lukkekanten er også laget av olabuksa.


Sidelommene sydde jeg sammen med sikksakk. Fin til hårstrikker for eksempel. Innenfor bukselinningen fant jeg to knapper. Den ene pynter opp her ....


.og den andre på et lite hjerte på en av de fire lommene. Har også brukt litt av buksa øverst på lommedelen, som gjør det lettere å se hvor lommene er. 


Det satt en glidelås på putetrekket, og det passet jo bra. :) Det gjør seg med en fin avslutning på glidelåsen. Se hvordan jeg gjør det her.


Dekorativt med en snor, samtidig som det er praktisk. Det gjør det lettere å åpne og lukke glidelåsen. Snora er laget av en stoffbit på 2,5 x 42 cm. Treperler pynter opp. Se hvordan jeg lett lager snor med en skråbåndbretter, litt ned i dette innlegget her


Har du lyst til å sy en toalettveske, har jeg laget et detaljert veiledning til sminkepung her. Målene til toalettveske står nederst i innlegget. 

Ha en fin dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Så fantastisk herlig toalett veske du har sydd. Jeg syns du har løst utfordringen på en fin måte, med både lommene, blonder og farge/ stoff valg. Her blir nok både mora og den vesle prinsessa kjempeglade. Tenk å ha en toalett veske med slike minner. Dette var en god idé. Ha en fin helg! :-)

    SvarSlett
  2. Jeg ble kjempefornøyd og med akkurat de fargene jeg ønsket meg,passe størrelse,flere lommer og den er helt nydelig �� Tusen,tusen takk ��

    SvarSlett
  3. SÅÅÅÅ nydelig innlegg, du er såååå damn kreativ mamma! skikkelig fint, digget mønsteret med hvite kronen og rosa knappen til det hjertet med stjerner og "lykkepungen i" var så magisk følelse <3 !! Og blondene, nydelig, og kult med de lommene på baksiden <3 :) !! Du er såååå flink !!! <3

    SvarSlett