fredag 21. november 2014

Toalettveske med nostalgisk preg


Begge stoffene har jeg funnet på loppemarked.  Egentlig tegnet jeg mønster til en sminkepung, men denne ble altfor dyp. Grunnen til at jeg lagde den så dyp, var at jeg tenkte på at pudderkoster skulle stå i lommer, men så mye lenger tenkte jeg ikke. En skal jo gjerne lett se, og finne sminken også. Så denne skal jeg bruke til toalettveske. Fordi jeg plasserte hjertet så høyt oppe, kunne jeg glemme å bruke blonde øverst.  Det ble pent uten, så slapp jeg også dilemmaet med å velge . ;)
Mål: bredde: øverst 23 cm og høyde: 23 cm.

To lopper på mosebunn .. :)

Mose er så flott! :)  Både i plenen og overalt ellers.
Fant et nydelig moseteppe som bakgrunn, på en fjellvegg, rett over veien, der jeg bor. Navnet skrev jeg for hånd og broderte med 2 tråder brunt moulinegarn. Valgte en oval form denne gangen, i stedet for firkantet. Ble veldig fornøyd med fargesammensetningen! :)


Her ser du innsiden. Jeg sydde noen smålommer, til koster, eyeliner og lipliner  ... men, nå blir det til tannbørste og andre ting. Det blomstrete stoffet hadde jeg tenkt å plassere øverste på lommene, men synes det ble penest slik. Nå har jeg laget et mønster til ... til sminkepung, i de samme stoffene. 

Ha en god helg! :)
post signature

8 kommentarer:

  1. Så flotte stoffer du har funnet! Toalettveska ble både praktisk og fin med lommer inni og koselig framside med navn og hjerte på. God helg til deg også! :-)

    SvarSlett
  2. Aldri så galt det ei er godt for noe ;) og nå fikk du deg
    iallefall ei kjempeflott toalettveske :)
    God helg !

    SvarSlett
  3. Hei;)
    Søt da;) Sminkepunger er en utfordring. De skal være små, pratiske og romme mye;)
    God helg ;)
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  4. Du har ein veldig inspirerande blogg, og er generøs med hjelp. Tusen takk! Eg gleder meg til fleire innlegg frå deg.

    SvarSlett
  5. Koselig toalettmappe du har laget - flink du er til retro :-) Kjekt med alle de små lommene inni. Ha en fin og kreativ uke. Klem

    SvarSlett
  6. Søt toalettveske du har laget. Og hjertepynt er er alltid fint, synes jeg. :)

    Ønsker deg en fin og kreativ kommende uke. :)

    SvarSlett
  7. Hvor er det en fin toilet-taske, du har syet. Vældig smart med de indvendige lommer.
    Glædelig advents søndag.

    SvarSlett